måndag 25 februari 2013

Film without camera

Inom kursen Nutidsmedier som jag precis avklarat arbetade vi med olika typer av medier. En av uppgifterna var att göra en film utan kamera genom att skapa direkt på 16 millimeters film som sedan projicerades på väggen och som vår lärare därefter filmat. Var och en fick av oss fick en filmsnutt på 48 rutor som innebär två sekunder film, ögat hinner inte registrera varje bild. Jag lovade mina kurskamrater att jag skulle ladda upp filmen här så att den finns tillgänglig för dem. Filmen gjorde vi genom att klippa, klistra, måla och skrapa bort. Själv hittade jag en lustig form av en kvinna och en man som jag lekte med tillsammans med utstansade händer.


Personligen tycker jag den kunde utgöra en del av effektfull musikvideo, vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar