torsdag 7 november 2013

Novemberpyssel



Eftersom jag och sambon har så vänliga släktingar att de gjorde det möjligt för oss att köpa en ny bil ville vi tacka dem på något vis. Så jag fixade ihop några tack-kort med bil som tema. Jag utgick från en vektor i form av en enkel bil som jag skrev ut och använde som mall. Min mamma gav mig olika papper med retromönster för ett tag sedan och jag visste inte riktigt till vad jag skulle använda dem men nu kom de väl till pass. Kortet är dubbelvikt och på insidan har jag limmat ett enfärgat papper som jag sedan skrev en hälsning på. Tack vare en fönsterglugg ser man en del av hälsningen. Charmen med att göra den här typen av kort är att det inte är så noga, det får vara lite snett eller ojämnt.

Kortet fungerar också till den som just fått körkort, som födelsedagskort eller varför inte som farsdagskort?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar