onsdag 16 oktober 2013

Drömmen om ett nytt hem

Många i min närhet har antingen nyligen flyttat eller håller på att flytta till mer rymligt boende och jag är så avundsjuk så att jag nästan blir grön i ansiktet. Jag älskar vår lilla tvåa mitt i stan, två år hann jag bo här själv och till sommaren har Petter bott två år här med mig efter det. Men nu börjar det kännas trångt överallt, alla tänkbara små förändringar börjar vara gjorda och det börjar smaka trä när man tänker på hur mycket pengar man sammanlagt satt på hyra. Jag drömmer om att köpa en lägenhet, men just nu är det inte möjligt. Hoppeligen blir drömmen verklighet förr än senare. Det är den drömmen och små förändringar som jag livnär mig på som bäst. Här om dagen fick Petter ett presentkort till en blombutik som tack för att han lagat så god mat vid en festlighet så jag fick välja något fint åt mig. Med nystädad lägenhet och en ny krukväxt känns hela boendesituationen lite bättre, åtminstone för ett tag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar