lördag 19 oktober 2013

Textilt skapande

Det här med tyger är inte riktigt min grej, inte heller att sy eller sticka eller virka... Fast så här i oktober önskar jag att det vore det. Tänk så underbart om jag själv kunde sticka den där nya halsduken jag drömmer om? Jag har dock ett litet syprojekt som jag började på med ifjol och hoppas bli klar med i år. Men troligen blir det klar nån gång julen 2015...

Om du vill inspireras inom textilt skapande är den här bloggen alltså helt fel, men en sida som är helt rätt är min vän Linns hemsida. Hur en människa kan vara så duktig på att sy är för mig obegripligt... Bilden nedan föreställer ett par supercoola tights hon själv gjort! Jag har försökt muta henne att göra ett par i svart åt mig, men än så länge utan framgång. Kika som sagt gärna in på hennes hemsida, om inte annat för de fina bildernas skull.

Foto: Linn Nyholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar