måndag 21 oktober 2013

Födelsedagskort i oktober

Idag skickar vi grattishälsningar till Petters mamma Carola som fyller år! Eftersom vi hälsade på i helgen kan jag redan nu visa vad vi knåpade ihop till den stora dagen.

För mig är det viktigt att presenten och kortet blir en åtminstone någorlunda välfungerande helhet. Dessutom strävar jag alltid till att jag kan vara stolt över gåvan men också att mottagaren ser något av sig själv i helheten. Jag uppfattar Carolas smak som behaglig: feminin men avskalad. Naturen får gärna finnas nära till hands. Det här utgick jag från när jag slog in hennes gåva och gjorde hennes kort.



Kortet är dubbelvikt och insidan har samma färg som kuvertet. Bilden av en kvinna är en liten kopia av en målning av Alphonse Mucha. Jag kom över en hög av bilder av Art Nouveau-konstnären på loppis och var väldigt lycklig över mitt fynd eftersom hans målningar passar utmärkt till kort av olika slag. Till det lade jag bara en liten ranka på såväl kort som kuvert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar