onsdag 2 oktober 2013

Återanvändning av gamla hälsningar

Eftersom graduskrivandet flöt på väldigt bra idag bestämde jag mig för att unna mig något något smått till pyssellådan, för nu börjar det så småningom vara dags att göra de första julkorten! När jag surfar för att få inspiration till olika kort stöter jag ofta på färdiga stämplar som den lilla damen här nedan. Visst tycker jag att de är söta, men de är lite för begränsande för min smak. Lite för puttenuttiga.


Något som jag däremot tycker väldigt bra om är att återanvända gamla kort, ibland kan det vara kort jag själv fått men jag köper ofta också gamla kort då jag kommer över dem. Ibland använder jag så gott som hela kortet men ibland är det bara en liten detalj jag tar tillvara på. Kika in bland fjolårets julkort så ser ni att två är gjorda av gamla kort och en av en gammal glansbild. Förutom att det blir rätt unika kort så får jag dessutom någon användning av skörden av gamla julkort, födelsedagskort, you name it... En del kort vill man naturligtvis spara av sentimentala skäl men de övriga tenderar ofta att samlas på hög. En enda regel har jag: ingen ska få tillbaka ett kort de själva gett. Så om du ser att jag använt ett kort jag har fått av dig hoppas jag att du tar det som en komplimang, kortet är så tilltalande att jag valt att återanvända det! Och jag lovar att jag inte tar illa upp om någon använder någon del av mina kort i sina skapelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar