söndag 6 oktober 2013

En arbetsdag i Oktober

Som forskningsbiträde har jag minst sagt varierande arbetsuppgifter. I fredags dokumenterade jag Hannahs bildkonstundervisning i en av de första kurserna för de blivande lärarna. Batteriet till filmkameran jag använde visade sig ladda ur snabbare än man hinner säga bildkonstundervisning så jag fick hitta på en ny lösning. Till all lycka hade jag packat med min privata kamera ifall det skulle uppstå något krångel så jag tog några stillbilder som komplement. Grupperna jobbade med gyllene snittet i naturmaterial. Studerandena verkade ha roligt och resultaten blev väldigt olika trots att alla hade samma material att jobba med. Det charmiga med konstverken är att de bara varar så länge väder och vind tillåter.





Den sista bilden tog jag på hemvägen, den här tiden på året trivs jag extra bra i vår lägenhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar