torsdag 31 oktober 2013

Snöflingor gånger tre

Till och med jag tycker att det är lite tidigt att börja julpynta redan nu, men lite vinterpynt skadar aldrig i det kommande novembermörket! Eftersom vi fick en försmak på hur stämningsfullt det är med snö kunde jag inte låta bli att skapa lite egna snöflingeinstallationer.  Alla bilder är tyvärr rätt murriga, mina snöflingor hade gjort sig betydligt bättre mot en bakgrund av skimrande snö på marken och i träden men vem vet när nästa snö kommer... I köksfönstret hänger tredimensionella snöflingor i olika storlekar och de är rätt enkla att göra! Instruktioner finns här och det här pysslet passar även barn. Till den större gick det åt sex stycken papper i storlek A4, till den mindre tre stycken.



I sovrummet pyntade jag med snöflingor från allas vårt ClasseOhlson. De glittrar fint i silver även om det inte syns på min murriga bild och de är lätta att flytta av och an. Men de absolut coolaste snöflingorna har vi ändå i vardagsrumsfönstret. Vid första ögonkastet ser de ut som vanliga snöflingor, men så ser man det, det är Star Wars snöflingor! Det är rätt tidskrävande och petigt jobb eftersom jag valt att göra dem i lite tjockare papper. Googla "Star Wars snowflakes" och ni hittar många olika modeller att prova på. Då jag fotat mot ljuset ser de svarta ut, men Chewcacca längst ner fotade jag förrän han fick pryda fönstret.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar