torsdag 24 oktober 2013

Låt julpysslet börja

Jag fick en förfrågan om lite julpyssel här på bloggen och julpyssel är minsann något jag tycker hemskt mycket om. Jag har ungefär tio olika projekt på gång som relaterar till julen men problemet  är att de flesta ska bli en gåva åt någon på sätt eller annat. Och då vill man inte riskera att mottagaren av en händelse råkar kika in här på bloggen och därmed förstör överraskningen. Men några tips på pysselinspiration borde jag ändå kunna publicera redan nu.

Det som jag för tillfället roar mig med är jultags (jultaggar?), eller med andra ord de små kort som enligt mig både ska vara dekorativa och informativa. När jag väl börjar packa in julklapparna har jag inte tid eller lust att börja knåpa med tags mitt i processen så därför är det alldeles utmärkt oktoberpyssel. Det krävs inte heller några stora mängder material och det är en möjlighet att använda upp restbitar.

Här är några bilder jag inspirerats av men det finns en uppsjö på nätet för den som vill börja knåpa ihop egna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar