söndag 15 december 2013

Femtonde december

Gårdagens pysselverkstad var det sista tidsbundna måstet för det här året. Visserligen finns det saker som ska göras ännu men det är upp till mig att avgöra när jag gör dem. Det firade jag igår med ett biobesök och den här gången hade jag inte bara en utan två rödhåriga kavaljerer. Åsnebrygga insättes här eftersom dagens bild föreställer julkransen som pryder vår dörr. Jag har i flera år haft upp ögonen efter något som kunde hänga på vår ytterdörr i juletid, men inte förrän nu hittade jag något som kändes rätt. Julkransen köpte jag under vårt senaste besök norrut och jag är löjligt nöjd. Om den inte passar in på dörren på den bostad vi förhoppningsvis flyttar till inom några år får den bli en året-runt-väggprydnad istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar