torsdag 19 december 2013

Nittonde december




De här alldeles underbara stearinljusen hittade jag i en popup-affär, oerhört snygg design. De fanns även i andra färger, men jag ville naturligtvis ha guldvarianten. Har jag nämnt att årets julpynt går i guld?

Idag vill jag lyfta fram ett sätt hur man kan julpynta sitt hem utan att det behöver kosta skjortan. Under hösten har jag sökt efter julpynt på loppis och av någon anledning hittade jag främst änglar så då fortsatte jag på det temat. Jag har betalat mellan femtio cent och tre euro per figur. Jag försökte ignorera färger och detaljer utan fokuserade på former och stukturer som tilltalade mig. Därefter sökte jag reda på min guldspray som jag använt i något tidigare projekt och så hade jag fem stycken änglar i samma fina guldton. Det går naturligtvis också att spraya i andra färger, varför inte i vitt, rött eller silver? Jag hade endast sinnesnärvaro att fota en av änglarna före jag målade om den, men jag kan berätta att de var en rätt brokig skara. När jag köper något på loppis har jag oftast en plan för vad jag ska göra med föremålet, kanske måla om det eller så ska det bli en del av en större helhet. Det kan ju naturligtvis inte alla människor omkring mig veta så mina änglar har fått en del lustiga blickar. Själv är jag riktigt nöjd, nytt julpynt i vardagsrummet för knappa tian! Vad tycker du?










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar