söndag 22 december 2013

Tjugoandra december




Söndagens bildboom: paketinslagning. Dagens projekt är de sista paketen och att fixa det sista i matväg. Just nu har jag kaffe- och bloggpaus men snart ska jag fortsätta med de sista julbestyren. Ovanligt att vara ensam hemma så här länge, först var det skönt men nu börjar det vara lite trist. I år har jag försökt att packa in julklapparna vart efter så att jag fixat två eller tre per gång. Då jag var liten var det besöksförbud i köket på uppesittarkvällen eftersom mina föräldrar höll på att packa in alla julklappar. Bara lite brukade jag tjuvkika och jag häpnade då jag såg mängden paket som packades in, det kändes som om jag tittade in i självaste tomteverkstaden. Fullt så många paket tror jag knappast mina föräldrar packade in men jag kan tänka mig att det började kännas rätt motigt efter ett tag.

För varje år tycker jag att det är allt viktigare med paketens utsida men för att de ska bli bra kan man inte fixa alla på en gång. Dessutom kan man fokusera på mer på de viktigaste gåvorna annars blir man lätt irriterad på det hela och packar in allt i samma tomtepapper. Det här året har jag använt mycket enfärgade papper och andra typer av snören än de klassiska presentbanden, t.ex. sidenband, papperssnören och organzaband. "Open Me"-tagen köpte jag faktiskt på Ikea men de andra två har jag själv knåpat ihop. De andra pynten har jag hittat lite här och där, en del är sådant som jag glömt bort att jag haft men nu hittat i mina lådor.




 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar