onsdag 4 december 2013

Fjärde december

Det grämer mig ännu att jag inte kom mig iväg och tog del av Pedavoces adventskonsert i helgen. Allt fler och fler av mina vänner sjunger i studentkören och det har blivit en av del av min jultradition, ett sätt att sjunga in december. Men efter att ha agerat smakråd, flyttkarl och möbelmontör i två dagar åt lillebror som håller på att flytta hemifrån ville jag bara krypa ner i soffan och inte röra mig ur fläcken. Så istället bläddrade jag i en alldeles färsk inredningstidning, åt nötter och hejade på mina vänner i tankarna. Och är det något jag kan lita på så är det att Marina brister ut i någon lämplig julsång, så kanske även den här julen är räddad.

                                    Bilden är från fjolårets adventskonsert i Brändö kyrka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar