torsdag 12 december 2013

Tolfte december

Tidigare i veckan under årets sista träff inom kursen Konst i tid och rum gjorde vi bland annat de tredimensionella snöflingor som jag visat tidigare, dessutom gjorde vi en mellandagskalender. En mellandagskalender är en handgjord kalender med luckor som kan innehålla allt från visdomsord, hälsningar till roliga bilder. Luckorna sträcker sig från julafton till nyår. Jag gjorde en kalender åt mig själv med hälsningar från mina kurskamrater och jag lyckades att hålla mig från att tjuvkika på hälsningarna. Någon annan gjorde en kalender utan datum men med små hejarop istället så att varje gång man känner sig nedstämd kan man öppna en lucka. Gällande layouten körde jag på svart och vitt med härligt illgröna luckor. Nedan ser ni en del av min kalender. En rolig idé att ge åt någon i julklapp om man har begränsade resurser att röra sig med. Eftersom jag redan sprängt budgeten gällande Petters julklapp ska jag knåpa ihop en åt honom också.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar