måndag 16 december 2013

Sextonde december




Nu börjar den verkliga nedräkningen: imorgon är det bara en vecka kvar till julafton! Jag började dagen med en liten sväng in till stan för att vara smakråd åt min far gällande min mors julklapp. Imorgon jobbar jag sista dagen före jul och på onsdag blir det troligen julstädning! Personligen tycker jag om att julstäda, eller kanske inte själva städandet, utan snarare känslan efteråt. När julafton med all sin magi är över får man komma hem till en städad lägenhet och bara njuta av tillvaron. Dessutom känns det fel att börja pynta på riktigt så länge det finns dammtussar i varje vrå. Många upplever en stor stress så här veckan före jul men den har nog aldrig drabbat mig. Troligen för att jag "fuskar" och börjar med julfixandet redan i oktober så de flesta förberedelser börjar vara gjorda nu, förutom julstädandet då.

Idag har varit en allt annat än fotogenisk dag här på esplanaden, snön har regnat bort och det blev egentligen aldrig ljust. Dagens projekt har varit att ta itu med berget av tvätt. Eftersom vi bor i en rätt liten lägenhet finns det inte direkt obegränsat med utrymme och den kvadrat där tvättstället ryms utan att vara i vägen är också den kvadrat julgranen snart ska pryda, så nu ska här tvättas. Vår smutstvätt gör nog ingen glad så därför består dagens inlägg av en bild jag tog medan det ännu fanns snö på marken. Hoppas, hoppas, hoppas att det finns ens en gnutta snö på julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar