söndag 8 december 2013

Sjunde december

Nu får jag verkligen skämmas, jag missade en dag i min julkalender. Det blev helt enkelt lite knappt med tid igår och jag var tvungen att välja mellan att hinna äta och hinna blogga... Som plåster på såren blir det två inlägg idag istället!

Helgen tillbringade vi hos Petters föräldrar där vi har ätit gott, varit på loppis, njutit av vackert vinterväder och helt enkelt laddat batterierna. På söndagsmorgonen tog vi en promenad i kölden och landskapet såg ut som ett julkort, men naturligtvis glömde jag att ta med kameran på promenaden... Något som däremot fastnade på bild är en julstjärna som pryder Petters föräldrars fönster. Efter att ha haft ett rött flickrum i många år, röda detaljer i vardagsrummet i tre år och därmed en hel del julpynt i röda toner har jag valt att hålla mig till silver och guld det här året. Men den här stjärnan påminde mig om varför rött är så effektfull färg! Härligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar